Saturday 30 December 2017

Summary of 2017 - podsumowanie roku 2017

the summary of the year 2017 on pastalena blog

Welcome warmly to the last post of that year!

Despite the latest decrease in my activity on the blog, I've decided to create the very first summary of my work here. 


Pastalena turned one on 19th December 2017, so not that long ago. This year was a time of development of the site, gaining readers, getting on with the blogosphere and joy because of the achieved goals.
All visits, comments, and shares are not only empty numbers for me, but also are connected with the happiness, appreciation of my work and, of course, motivation for further work.



The year in numbers:


Pastalena has so far enjoyed visits in the amount of 18,620 (eighteen thousand six hundred and twenty!), including over 7,000 from Poland and almost 4,000 from the United States of America, which I consider to be an amazing result. 

The most popular post included the recipe for yoghurt pancakes with apple - almost 1 thousand views (the most frequently visited recipes with their pictures are visible on the right side of the page). Altogether 48 posts have been added, they've received 5 comments.

During this year I joined 4 culinary aggregates (only in Polish, I'm sorry). I created a blog page on Facebook and Instagram (links of course can be found on the right sidebar).


Important events:


I had the pleasure to learn from more experienced influencers and more during Blog Conference Poznań 2017. This meeting was the first milestone in my work online.

I participated in three culinary events conducted through the service Durszlak.pl (Polish one).

Unfortunately, I almost spent the Christmas dinner with other bloggers at Blogowigilia (Christmas Eve for Blogers).

But for sure I inspired others to cook! An example are my high school friends.


Goals for the next year:


In addition to the general growth of the blog activity, I would like to be able to participate again in events like BCP or Blogowigilia, because this is where a lot of inspiration comes from and these enable to share the passion with other people.

I want to make progress through new culinary campaigns or competitions and to create at least one post (or maybe even a youtube film?) in to cooperation with another internet creator.

In 2018 I would just like to catch as many opportunities as possible to develop my passion and this website!


I regret that I cannot present the kilograms of food that I ate this year, the number of eggs cracked by accident or the times I prepared brownies, because I think that they would turn out funny.

I thank each reader separately for being the most important part of this site and I wish you all the culinary successes in 2018, health and satisfaction (even with a food-bummer)!


happy new year from pastalena

POLISH

Witam was serdecznie w ostatnim poście tego roku!

Pomimo poważnego spadku mojej aktywności na blogu w ostatnich miesiącach zdecydowałam się na stworzenie pierwszego podsumowania mojej działalności. 

Pastalena pierwsze urodziny obchodziła 19.12.2017, a więc niecałe dwa tygodnie temu. Rok dwa tysiące siedemnasty był tak naprawdę czasem powolnej rozbudowy strony, zdobywaniem czytelników (tych stałych i "przelotnych"), zapoznawaniem się z blogosferą w każdym możliwym tego słowa znaczeniu oraz radości z kolejnych osiągniętych celów. 
Wszystkie odwiedziny, komentarze, udostępnienia nie są dla mnie jedynie pustymi liczbami, ale szczęściem, docenieniem mojej pracy i oczywiście motywacją do doskonalenia.


Rok bloga w liczbach:


Pastalena cieszyła się do tej pory odwiedzinami w ilości 18 620 (osiemnastu tysięcy sześciuset dwudziestu!) wejść, w tym ponad 7 tysiącami z Polski i prawie 4 tysiącami ze Stanów Zjednoczonych, co jest dla mnie niesamowitym wynikiem. 

Największą popularność zdobył post z przepisem na jogurtowe placuszki z jabłkiem, bo prawie 1 tysiąc odwiedzin (najczęściej odwiedzane wpisy wraz ze zdjęciami są widoczne na prawym pasku strony). Łącznie dodanych zostało 48 postów, które otrzymały 5 komentarzy. 

Przez ten rok dołączyłam do 4 agregatów kulinarnych (banery na prawym pasku "Znajdź mnie tu"), w tym jeden narazie pozostanie "tajemnicą", gdyż przepisy należy dodawać ręcznie; opublikuję go po nadrobieniu braków. Założyłam blogową stronę na Facebook'u oraz Instagrama (linki oczywiście znajdziecie na prawym pasku). 


Ważne wydarzenia:


Miałam przyjemność uczyć się od bardziej doświadczonych twórców internetowych i nie tylko podczas Blog Conference Poznań 2017. Spotkanie to było pierwszym kamieniem milowym w mojej pracy w sieci.

Uczestniczyłam w 3 akcjach kulinarnych prowadzonych poprzez serwis Durszlak.pl.

Niestety, ale prawie spędziłam przedświąteczną kolację z innymi blogerami na Blogowigilii. 

Ale na pewno zainspirowałam innych do gotowania! Przykładem są chociażby moi licealni znajomi. 



Cele na następny rok:


Poza ogólnym rozwojem aktywności na blogu chciałabym znów móc wziąć udział w wydarzeniach pokroju BCP czy Blogowigilii, bo to właśnie one dodają inspiracji i pozwalają na podzielenie się z innymi ludźmi swoją pasją. 

Pragnę rozwijać się przy okazji akcji kulinarnych lub konkursów, a także stworzyć przynajmniej jeden post (a może nawet film?) dzięki współpracy z innym twórcą internetowym. 

W roku 2018 chciałabym po prostu wyłapać i wykorzystać jak najwięcej okazji do rozwoju swojego zainteresowania i tej strony!


Żałuję, że nie mogę przedstawić wam ilości kilogramów jedzenia, które w tym roku zjadłam, ilości zbitych przypadkiem jajek czy razy, kiedy przygotowywałam brownie, bo myślę, że mogłyby być to zabawne liczby. 

Dziękuję każdemu czytelnikowi z osobna za bycie najważniejszą częścią tej strony oraz życzę wszystkim wielu kulinarnych sukcesów w roku 2018, zdrowia i satysfakcji (nawet z zakalca)!


podsumowanie roku 2017 na blogu pastalena

2 comments:

  1. Gratuluję osiągnięć w obecnym roku i życzę byś dalej robiła to co robisz i kochasz. Nie ważne są zbite jajka czy zakalce, ważne że sprawia ci to radość. Sama kiedyś prowadziłam bloga kulinarnego i po 2 latach go zamknęłam bo przestałam się rozwijać. Grunt to rozwój :) Teraz naprawiam swój błąd i mam nadzieję, że ty tego nie popełnisz. Buziaki i smacznego nowego roku :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bardzo dziękuję za te przemiłe słowa. Również życzę powodzenia, świetnie, że zdecydowałaś się kontynuować prowadzenie bloga. Pozdrawiam ciepło, szczęśliwego Nowego Roku! :)

      Delete